Siirto on haastava projekti, sillä veturi painaa lähes 40 t ja sen pituus on 12 m.
Pikku-Rusko no 315 on ollut sijoitettuna valmistuspaikkansa Tampellan veturihallin eteen jo 50 vuotta. Kuntokartoituksen perusteella museon konservaattorit ovat todenneet, että veturin kunnostaminen on nyt ajankohtaista, jotta se säilyy myös jatkossa paikallaan kertomassa tamperelaisesta konepajateollisuudesta. Veturi kunnostetaan Tampereen museoiden konservaattorin ohjauksessa ja kaupungin metalliverstaan työnä seuraavan kahden vuoden aikana. Tavoitteena on mahdollisuuksien mukaan palauttaa veturi alkuperäiseen asuunsa ja taata sen säilyminen seuraavat 50 vuotta.
Höyryveturi Pikku-Rusko no 315 valmistui 1900 Tampereen Pellava- ja Rautateollisuus Oy:n ensimmäisessä veturierässä. Pikku-Rusko no 315 on Tampellan veturi numero 2 ja perimätiedon mukaan se ajettiin ensimmäisenä Tampereella valmistuneena veturina ulos kokoonpanohallista 25.7.1900. Veturi on siten merkittävä osa tamperelaista teollisuushistoriaa.